onsdag 8 december 2010

Dag 09 - Min tro

Jag är både döpt och konfirmerad men jag vet inte om jag kan säga att jag tror på gud. Däremot tror jag som så många andra på att det finns något större än oss. Och så tror jag stenhårt på ödet. Det händer ju hetl obegripliga saker ibland och det måste ju bero på något. Det finns männskor som blir påkörda av tåget och överlever, medan en annan kan snubbla på mattkanten och dö. När ens tid är kommen tror jag inte att man kan göra något åt det men det betyder ju inte att man kan promenera mitt i vägen eller hoppa fallskräm utan fallskärm. Angående kristendomen och bibeln så tror jag att mycket som står i bibeln är sant men att det är skrivet på ett symboliskt vis. Jag tror även att de som skrev ner allt späädde på och gjorde tillägg som passade dem sen får man inte glömma att det inte var olagligt med droger på den tiden:) När det gäller livet efter döden hoppas jag och vill tro att det finns något där, det vore ju för himla tråkigt annars.

Inga kommentarer: