torsdag 2 december 2010

Dag 03 - Mina föräldrar

Jag har växt upp me båda mina föräldrar men de skilde sig när jag var femton-sexton. Mina föräldrar är orsaken till att jag vill säga åt alla som håller ihop flr barnens skull - gör inte det! Jag tror det är bättre att bo varannan vecka än att ha föräldrar som knappt pratar med varandra och när de väl gör det så är det mest bråk. Jag och min mamma funkar inte så bra att bo i samma hus. När jag gick på gymnasiet köpte hon ett hus med två lägenheter i så vi fick en varsin och det var nog räddningen. Hade hon inte gjort det hade vi nog sagt upp bekantskapen med varandra. Men nu är vi mer som kompisar än mamma-dotter. Undrar jag något är det alltid mamma jag ringer till. Hon försöker ställa upp så mycket hon kan men hon bor sju mil härifrån så man åker liksom inte dit bara för att ta en fika.

Pappa då? Han bor i Stockholm är om jag ska vara ärlig ganska frånvarande, the story of my life är att han "ska bara göra klart det här jobbet" så kommer han få tid sen. Arbetsnarkomnan säger mamma. Men han är snäll och fantastiskt rolig när han väl får tid. Senast jag träffade honom tror jag var ungefär ett och ett halvt år sedan. Mig gör det inte så mycket eftersom vi ändå ringer varandra ganska ofta, det jag tycker är tråkigt är att jag inte ens vet om mina barn skulle känna igen sin morfar om de såg honom. Men de brukar prata om honom i alla fall och undrar när han ska komma och hälsa på.

Inga kommentarer: