fredag 17 december 2010

Ny lista

Jag vet inte vad jag ska skriva och jag har så himla tråkigt så då hittade jag den här listan.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
Den make som domstolen har berättigat att bo kvar i makarnas gemensamma bostad har rätt att använda även den andra makens bohag som finns var i bostaden. (Det är alltså en lagbok jag har närmast till hands:))

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Inget

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Sportnytt igår kväll

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
15:45 (den var 15:39, inte så dåligt)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
HUnden som stryker omkring i köket och hopppa på något att äta.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
En halvtimme sedan ungefär, skottade snö.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
aftonbladet.se

8. Vad har du på dig?
Jeanskjol och en randig tröja i alla möjliga färger.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Nej jag kan inte minnas att jag gjorde det.

10. När skrattade du senast?
I förmiddags när jag såg på film med barnen.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Bilder på barnen.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Igår så jag en människa som åkte skidor på trottoaren mellan Iggesund och Njutånger, det ser man ju inte varje dag.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Tidsfördriv.

14. Vilken var den senaste film du såg?
Ice Age, sjukt kul film även om man inte är ett barn.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Köpa drömhuset, resa, ny flashig bil, ge till bättre behövande.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Hmm, tror inte jag är så hemlighetsfull av mig faktiskt.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Utrota alla människor som gör barn illa.

18. Tycker du om att dansa?
Ja men det är inte vackert.

19. George Bush?
Vad har han med detta att göra? Jaja, jag vet itne så mycket om honom, mer än att han var USA:s president i slutet av 80-talet och början av 90-talet. Pappa till George W Bush (gillar mer demokrater än republikaner)

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Eh, Erik och Frida kanske.

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Absolut, kommer chansen att tjäna pengar och ta med hela familjen så vill jag prova men Sverige kommer alltid att vara hemma så det skulle bara vara för nåt år i så fall.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Välkommen in?

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Alla som vill.

Inga kommentarer: