måndag 27 december 2010

Aj

Jag har ont i hela kroppen, vet inte vad det är för fel på mig. Jag har sovit jättedåligt inatt också och vaknat och mått illa, men sen när jag klev upp mådde jag ganska bra så jag hade tänkt åka in till stan och gå på mellandagsrean men jag vete fan om jag törs, tänk om jag kräks mitt på stan. Måste även köpa en ny mobiltelefon eftersom jag tappade bort min på juldagen. Vi gick ju hem från puben och jag vet att jag kollade vad klockan var när vi var ungefär femtio meter hemifrån men ändå måste jag ha lyckats tappa den på de femtio metrarna för jag hade den inte när jag kom in. Tänkte att den ligger säkert ute på gården, jag kan leta den imorrn för jag var så trött. Men när jag vaknade hade det ju kommit tre decimeter snö så jag insåg att det var ganska hopplöst att hitta den. Tur att jag inte är sån som köper värstingtelefoner för typ tio tusen, då hade jag ju dött.

Barnen och Jan-Erik är och skottar snö med traktorn, som vanligt. Det är helt sjukt vad det snöar mycket den här vintern, och då är det ändå bara december. Förra året var ett av de snörikaste åren men då var det inte ens i närheten av att vara så här mycket snö vid den här tiden, tänk om det ska fortsätta så här hela vintern.

Inga kommentarer: