torsdag 18 november 2010

Tv-nörd

Finns fördelar med att vara själv ett par dagar också. Ingen har klagat när jag har suttit hela kvällen och jobbat på mina fyrkantiga ögon. Vampire Diaries, Criminal Minds och Law and order, jag vet jag ser alldeles för mycket på tv. Jan-Erik brukar ruska på huvet och om det är sjukhusserier, som typ Greys, går han iväg och muttrar om hur äckligt det är att se på folk som blir uppskurna på operationsbordet. Om han får bestämma blir det nästan alltid Discovery istället, tydligen är det inte alls äckligt med allt snusk Bear Grylls äter i "Extrem överlevnad" eller när Mike Row skitar ner sig i "Skitiga jobb".

Men nu saknar jag min karl, hoppas han skyndar sig hem imorrn. De var tydligen klara med jobbet ikväll så jag hoppas att han tar en välfötjänt sovmorgon innan han åker hem. Sen på eftermiddagen ska jag skjutsa häst som jag brukar på fredagar. Skulole ju ha köpt en tvättmaskin också men vet inte hur vi ska få hem den, båda hästtransporten kommer att vara upptagna av just hästar imorrn och det är ju dem vi brukar använda när vi ska sjutsa såna grejer. Jan-Erik kanske kan låna en bil på jobbet som den får plats i annars får vi vänta till på lördag. Kan lova att tvättkorgen svämmar över nu. Jag gissar på att det är ungefär sex maskiner som väntar på tvättning, men jag hoppas att vi hittar en maskin med stor kapacitet och liten prislapp så kanske det blir lite färre tvättar.

Inga kommentarer: