tisdag 23 november 2010

Tisdag

Dålig uppdatering idag beror på att vi har haft fullt upp hela dagen. Imorse åkte vi längdskidor, jag åkte först fem kilometer skate eftersom det var så dåliga spår men det gick grymt tungt eftrsom det snöade och var nästan en decimeter lössnö i spåret så när jag varvade passade jag på att byta skidor, de klassiska låg ju takboxen hade dock inga klassiska pjäxor men det gick bra ändå, sen åkte fem kilomter till. Så totalt en mil skidåkning, det känner jag mig nöjd med. Under tiden åkte barnen med sin farmor och farfar.

Sen åkte vi hem och käkade lite lunch innan vi drog vidare till slalombacken. Hela dagen har det kräksnöat så det var inget vidare före i backen heller, och helt tomt på folk, liften var avstängd också men det kom ut en kille och startade den och såg lite fundersam ut "ska de verkligen åka nu?". Japp det skulle vi, eller barnen i alla fall. De måste ju ha skakat på huvudena åt oss som är så knäppa. Killen gick sen så vi fick sköta liften själva, han tyckte väl inte att det var motiverat att stå ute i tio minus för att tre ungar skulle åka:) Det gick sådär att åka i lössnön men efer tag kom faktiskt pistmaskinen och körde en vända upp och vände och det räckte ju gott och väl.

Inga kommentarer: