lördag 13 november 2010

Sovmorgon

Igårkväll pratade jag med Frida och sa att jag tyckte att hon kunde försöka sova lite längre än vanligt idag när det var lördag. Vanligtvis vaknar hon klockan sex och är full av energi, sjunger leker med Hörru och far omkring. Men imorse kom hon in till mig lika tidigt som vanligt och jag sa " men du skulle ju sova länge idag" "just ja, det glömde jag" svarade hon och så gick hon och la sig igen och sov till halv åtta, lyx. Jan-Erik jobbar idag, byter någon motor eller vad det var, på Fortum, skulle ta tre timmar så jag räknar med minst sex-sju för det är ju alltid något som krånglar. Jag och barnen har bakat lussekatter nu och sen när Jan-Erik kommer hem tänkte jag springa en sväng, måste bara köpa skavsårsplåster först, om jag nu törs köra någonstans efter igår.

Inga kommentarer: