torsdag 25 november 2010

Snö

Härligt att komma hem till snö. Mindre härligt att det är sjukt svinkallt hemma eftersom ingen har eldat sen i måndags. Dessutom gruvar jag mig lite för hur mycket snö det kommer bli eftersom min privata skottare, även kallad maken, har åkt på träningsläger i Bruksvallarna. Vi har ganksa mycket att skotta så vi gör det med traktorn och jag har ju gjort det förr men då har alltid Jan-Erik varit hemma och hjälpt mig.

Barnen fick stanna kvar i Vemdalen med farmor och farfar och jag saknar dem jättemycket men det är ju kul för dem att vara där. De kommer hem på lördag eller söndag. Så i helgen kommer jag ha sjukt mycket tid för allt jag vill göra, jag ska julpynta, städa, slå in paket, sy gardiner och dukar (får se hur det går, det kanske slutar med att jag åker in på Hemtex och köper färdigsytt) fixa en uppgft till skolan och vara hästvakt åt svägerskans tre hästar.

Så himla skönt att drälla i stallet när man inte behöver stressa och speciellt eftersom jag inte är stallet så ofta nuförtiden, förr när jag hade egen häst tyckte jag att det var urtråkigt att mocka men nu tycker jag att det är värsta meditationen. Jag ska även rida varje dag, men inte alla hästar, den ena ska en annan tjej komma och rida och en annan är lagom stor för en sjuåring så den ska jag skona från min kroppstyngd:)

Inga kommentarer: