fredag 12 november 2010

Oh fuck

Kom på idag att jag hade glömt att köpa några saker igår när jag var och handlade så när jag hade hämtat kidsen på dagis åkte jag hem med dem innan jag åkte till Konsum och handlade det sista. På vägen dit körde jag förbi en civilpolis som hade stannat längs vägen för att stoppa någon, så på vägen tillbaka tog jag det lugnt, visst jag erkänner ibland går det lite för fort när jag kör men alltså inte idag och thank god for that. Helt plötsligt hoppar ett rådjur upp ur diket, PANG! Jag hann bromsa men inte tillräckligt, det stackars djuret flög över på andra sidan vägen och ner i diket. Jag stannade såklart, shit vad skakad jag var men tur i oturen var att en jättesnäll kille som kom från andra hållet också stannade och kom över och frågade hur det gick och ringde till sin farfar som tydligen är jägare och fixade så att det kom någon och gjorde eftersök för rådjuret sprang ju all världens väg. Så nu har jag ringt och pratat med polisen också man ska ju göra det. Förhoppningsvis klarade rådjuret sig bra, jag körde ju 70 och hann bromsa ner ganska mycket. Det blev inget annat än lite rådjurshår på bilen så jag hoppas att han klarade sig lika bra.

3 kommentarer:

Helene sa...

Vad skönt att höra att allt gick bra, dom hoppar fram fortare än man kan ana, tur i alla fall att det inte var en älg

Sanna Laake sa...

Ja eller någons husdjur eller ett barn, eller någon annan klant utan reflexer.

Helene sa...

Ja, det har du rätt i, det hade varit ännu värre