torsdag 18 november 2010

Bad hair year?

Snart dags att hämta barnen. Saknar dem. Sen ska vi inte till stan och handla lite mat. Har fått lite saker gjorda idag, känns som en bra dag hittills. Jag måste även komma ihåg att boka klipptid innan jul. Minns nte när jag var hos frissan sist, men jag klippte i alla fall lugg som på kortaste stället gick ner för halva pannan, nu når den nästan till hakspetsen så ni fattar att det var längesen. Sjukt slitet är det och fulaste utväxten, tur att den blekta färgen inte är så långt ifrån min naturliga färg åtminstone. Hur ska jag klippa då? Vet inte, tror jag vill ha kvar de långt och bara klippa bort det som är slitet och istället låta förändringen ske med lite färg, vill bli mörkare igen men bara lite. Jag har nog haft alla färger man kan tänkas ha, i alla fall om man räknar "hårfärger" inte grönt och blått typ. Mitt hår har fått vara allt från superblekt till kolsvart och däremellan rött och den klassiska bleka-fråns-vart-gula färgen.
Den här färgen tänker jag mig. Då borde väl samma kropp och utseende komma på köpet. Inte det? Näe får väl nöja mig med färgen då, och locktången vid väl valda tillfällen.

1 kommentar:

Helene sa...

Självklart följer allt med!!! men gör det inte för mörkt, du är finast som blondin tycker jag