tisdag 2 november 2010

Är du långsint?

Tänkte på det här med bråk och tjafs i ett förhållande. Jag och Jan-Erik bråkar såklart vem gör inte det? Det jag inte förstår är de människor som kan gå och vara sura på varandra i flera dagar. En del säger att man aldrig ska gå och lägga sig osams men det tror jag inte spelar någon roll, däremot tror jag inte att det är bra att gå och vara långsint. Max en timme kan jag vara sur tror jag och då måste jag ändå tänka på det för att annars glömmer jag bort det och låter karln "slippa undan" för lätt om jag tycker han gjort fel (löjligt, jag vet). Och om vi är osams när vi somnar så kan jag vara lite tillbakadragen när vi vaknar för jag tror att han är sur men då säger han typ "Mäh, det var ju igår gumman, jag är inte sur längre". Så jäkla skönt att ingen av oss är långsint för det bryter ner en att gå runt och tjura.

Idag måste jag försöka göra klart nästan hela veckans uppgifter, för imorrn ska jag skjutsa hästar och på fredag är hela familjen hemma så då blir det ju inte mycket gjort. Och jag vill absolut inte ägna vår kommande barnfria myshelg till plugg. Då ska jag sooova, ska bli så skönt.

2 kommentarer:

Helene sa...

men något roligare än att bara sova kan ni väl ändå hitta på?

Sanna Laake sa...

Jarå vi ska på inflyttningsfest hos Julia och Mattias också.