söndag 17 oktober 2010

Stressdag

Eller inte stressadg egentligen men stresskväll. Beror på att jag är expert på att skjuta upp saker. Så på två timmar nu har jag bakat två tårtor och gjort en uppgift i juridik som en annan person skulle ha gjort men han hoppade av, självklart utan att säga något till oss andra. Varför inte de andra i gruppen kunde göra uppgiften? För att han inte var den enda som hoppade av utan alla vi som är kvar fick ta en extra uppgift. Om någon sa till innan de hoppade av? Ja men gissa, såklart inte. Vad är det för fel på folk egentligen? Nu är det i alla fall klart, jag jobbar bäst under press men jag mår fan i mig inte bra av det, men det är skönt när det är klart.

Dagen har faktiskt inte varit särskilt stressig även om vi som vanligt inte suttit på våra rövar många minuter. Vi har varit i skogen och plockat svamp, sen var ja goch Frida och red (då satt vi i och för sig en stund). Imorrn kväll ska vi rida för en tränare både jag och Frida. Jag som bortsett från i fredags inte ens har ridit på en ridbana på över sex år, hur ska det gå? Frida galopperade förresten i fredags, hon har varit lite rädd för det förut men när pappa sprang med gick det bra. Jan-Erik tyckte att det var lite jobbigt, man måste ju springa så jäkla fort för att han ska galoppera sa han. Då sa jag att han galopperar lättare om du också "galopperar". "Men då springer jag hellre hem, för galoppera tänker jag då inte göra" svarade han. Han är lite fåfäng ändå min karl.

Inga kommentarer: