tisdag 26 oktober 2010

Smarrig mat

Idag har mamma varit här och ätit lunch, vitlökslax med avokadosallad och till efterrätt - vaniljpannacotta. Överkurs? Ja. Gott? Ja. Nästan helt lchf-vänligt också, med undantag för lite lite socker i pannacottan. Ikväll blir det träning för barnen, inneträning inför skidsäsongen. Under tiden går jag på promenad, det funkar inte att jag sitter och tittar på då larvar de sig bara en massa, går mycket bättre när jag inte är där. Detta gäller faktiskt de flesta barnen, förra året var deras tränare med om en bilolycka så jag fick "vikariera" som tränare och ibland ville man bara skicka ut alla föräldrar som satt i salen för att barnen inte kunde uppföra sig när dem var där. Men jag förstår ju att de vill titta också.

Igår var ju Firda till Enånger och red. Helt själv had ehon galloperat två varv runt ridbanan stortjejen. på fredag ska hon rida igen men hon kommer tjata varje dag framtill dess, hon skulle nog kunna rida hur mycket som helst. Efter ridningen på fredag kommer mamma och hämtar kidsen för hon ville låna dem över helgen. Ska bli skönt att få sova igen:) Hoppas att Jan-Erik inte åker på att jobba bara, han har jour nämligen. Och på fredagen är det Pub-kväll på folkan här i Njutånger igen så då ska jag leka bartender igen, hihi.

1 kommentar:

Helene sa...

Det var jättegott, Peter tycker att jag luktar som hela rinkeby, men det får han leva med. Får vänta till nästa helg istället för att hämta kidsen, längtar