söndag 24 oktober 2010

Pigg och glad

Oj vad skönt det var att sova ut i natt. Jag gick och lade mig vid tio och somnade nog halv elva och sov till halv tio så nu är jag hur pigg som helst. När vi hade ätit frukost åkte jag och Frida och tittade på hopptävling i stan.

Ikväll har vi varit i stan och ätit på Kina, eller restaurang Ming heter den väl egentligen men alla här säger bara Kina. Vi har faktiskt aldrig varit på restaurang med våra barn mer än en gång för längesen då Erik for runt som en projektil skapade oreda överallt. Jag är nämligen av den åsikten att det inte ska vara vilda barn på restauranger, kan de inte hålla sig lugna får man helt enkelt stanna hemma med dem. men nu har de ju blibit så stora att det faktiskt gick ganska bra. Däremot har jag inte mycket positivt att säga om personalen på Kina, sorry tjejer, men för det första tycker jag att det är grundläggande med en trevlig attityd när man jobbar som servitris sen tycker jag även att alla ska få sin mat någrolunda samtidigt i alla fall om man bara är fyra vid bordet.

Inga kommentarer: