onsdag 27 oktober 2010

Lycka

De tkanske kan verka som att jag bara gnäller och är missnöjd med mitt liv men det kund einte vara mer fel. Jag är så äckligt lycklig över allt jag har fått, jag vet inte vad jag har gjort för att förtjäna detta. Jag har de allra finaste barnen jag kan tänka mig, glada och friska, världens snällaste man och även vi är glada och friska. Andra i min ålder kanske drömmer om, eller lever, partyliv på Stureplan eller att resa hit och dit och uppleva saker. Men de bästa uppöevelserna får man inte i ett land där man inte förstår vad folk säger och man serveras marsvin på tallriken. Eller av att man får VIP-kort på trendigaste stället. De bästa upplevelserna får man av en liten som säger att hon äskar en, eller har gjort jättefint pyssel som man hänger upp på väggen. "Ja men man hinner ju skaffa barn sen" säger ni kanske. Ja jag hinner resa sen svarar jag, om jag vill. Men det är ju förstås min åsikt, alla är ju inte lika.

Inga kommentarer: