måndag 25 oktober 2010

Inget fel

Vad underbara dessa dagar är, de dagarna när man får så mycket gjort. Stora tyngder som tynger ner som man äntligen kan skaka av sig. En sån dag har det varit idag. Jag har inte så många sådana dagar, oftast känns det som att jag går i sirap, allt är så tungt. Jag är i vnaliga fall hypokondriker, så fort jag har ont någonstans är min första tanke - cancer. Men när det gäller det psykologiska skulle jag nog aldrig erkänna att något är fel. Fast i och för sig tror jag att jag någon gång i livet kommer bli galen. Alltås inte skrika åt barnen och vilja åka på semster-galen utan riktigt dårhus-galen, knäpp liksom. I alla fall det jag skulle säga var att om jag hade det hypokondriska beteendet även när det gäller psyket så hade det legat nära till hands att säga att jag hade depression eller var bipolär eller nåt sånt. Men nej, det är bara att bita ihop, jag behöver bara ta lite bättre hand om mig så ordnar sig allt, det är inget fel med mig.

Inga kommentarer: