fredag 22 oktober 2010

Det stora...

..varuhuset ska ska till imorrn. Ikea alltså. Jag längtar, ska även gå i alla andra affärer där ute i Birsta. Sen bär det av till Bergsåker för trav. Barnen ska vara hemma hos sin farmor och farfar så de är mer än nöjda.

Vi red på täkten nedanför stallet idag, jag och Frida. Jag red stora och när Frida skulle börja trava behövde hon lite hjälp, hon har ju så korta ben så det är lite svårt för henne att driva på, så jag viftade lite med spöt bakom hennes ponny. det brukar få igång honom i maklig takt men idag for han iväg i galopp och hästen jag red freakade ur totalt och gjorde en massa krumsprång. Men Frida var alldeles lugn, ställde sig lite i stigbyglarna så det inte skulle bli så skumpigt och när jag ropade åt henne att stanna gjorde hon det som den enklaste sak i världen.

Inga kommentarer: