onsdag 29 september 2010

Utflykt

Igår när Jan-Erik var ute och tränade gick jag och barnen till skogen och plckade svamp. Men jäklar vad fort det blir mörkt nu märkte jag, vi kom ialla flal hem med ungefär ett kilo trattkantareller som Erik fick hjälpa mig att leta. Jag gick runt som en gammal tant med näsan i typ markhöjd utan att se något, tydligen ska man ha sämre mörkerseende när man har brytningsfel men det här är ju löjligt. Sen har jag även anlag för färgblindhet, att inte se skillnad mellan brunt och grönt, kanske beror på det haha, det kan ju innebära bekymmer när man letar bruna svampar i grön mossa. Ska gå tillbaka till helgen igen eftersom det antagligen finns massvis med svamp kvar. Naturligtvis kunde vi inte gå till skogen utan att ta med fika ju, bullar, frukt och festis hade vi med. Barnen tycker ju att det är så mysigt att sitta på en sten i skogen och äta.

Det ser ut som att det var nattsvart här men det hade bara börjat skymma.
Bild tagen precis innan Frida välte ut allt fika och fick gå och plocka, clementiner och bullpapper bland blåbärsriset.

Inga kommentarer: