fredag 30 juli 2010

Hästtjejen

Ja jag vill ju inte verka märkvärdig och det är ju rätt tröttsamt att lyssna på föräldrar som hela tiden berättar att deras barn är såååå bra på allt möjligt men jag måste ändå göra det nu. Igår red Frida nämligen helt själv, alltså jag stod ju bredvid och tittade men det var ingen som ledde hästen. Hon travade och styrde även om fastern som red samtidigt "vallade" det mindre ekipaget i en del svängar. Dessutom kan hon rida lätt nu. För er som inte är så insatta så är det när man står vartannat steg och sitter vartannat i trav. Imponerande tycker jag av en tjej som bara är fyra år. Och alla ni som vill att era döttrar ska bli hästtjejer, mitt tips är att försöka få dem att inte intressera sig för hästar, det funkade med Frida. Jag vill egentligen inte att hon ska hålla på med ridsport eftersom det är en sådan otrolig materialsport och ska man dessutom tävla i dressyr så är det ju en bedömningssport också och det gillar inte jag, speciellt inte när det gäller barn. Men nu är det ju bara att gilla läget, tycker hon att det är kul så får hon väl hålla på.

Inga kommentarer: