onsdag 28 juli 2010

Idag när jag klev upp hade barnen redan ätit frukost. De hade låtit bli att väcka mig och istället plockat fram yoghurt och flingor själva, snällt va? JanErik kom hem från krogen klockan fyra så jag tog barnen och åkte till hästarna. Där blev det bråk och grin och det slutade med att Erik uppförde sig så illa att det inte blev någon ridning för honom. Jag tycker det är så jobbigt att stå för det jag säger men jag vet ju hur viktigt det är att vara konsekvent även när tårarna sprutar på barnen. Så jag tog Frida och gick/sprang med henne och hästen, tur det är en liten häst så han inte springer så fort. Blev ju första springturen för mig på evighter. Har inte kunnat springa på tre veckor för jag fick ont i benhinnorna (jag tror det var det i alla fall). Så det var en alldeles lagom start att springa med Frida för hon vill inte trava mer än några hundra meter i taget. Vi var väl ute fem kilometer och av de sprang vi kanske tre. Så nu är det "bara" 477 kilometer kvar. Måste kanske sänka målet om det ska fortsätta såhär. Är inne i värsta semesterlivet nu med choklad varje dag och ingen träning. Men det blir nya tag till hösten.

Inga kommentarer: